Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Uproszczenie mechaniki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły
Autor Wiadomość
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Nie 12:00, 12 Lis 2006    Temat postu: Uproszczenie mechaniki

Ok pierwszą i NAJWAŻNIEJSZĄ kwestia w reformach bedzie o uproszczeniu mechaniki...

Mechanika jest u nas duża i rozbudowana dzięki czemu zapewnia ona realizm co w grach jest bardzo dużym plusem i wysko cenione i u nas to sie sprawdza... Ale poniewasz niemamy żadnych programów żeby ta mechanika działała tylko zdani na własne siły gra jest bardzo ciężka do prowadzenia im wiecej prowincji tym bardziej zaczynamy sie gubić i tracic orientacje, często zapominamy o pewnych zasadach itp.

Dlatego tu jest pierwsza kwestia: co wywalić w mechanice? A co zostawić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Leandor
Wybraniec Ainiss



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kirast - Idil

PostWysłany: Nie 12:47, 12 Lis 2006    Temat postu:

No dobra. Co do mechaniki, myśle że należałoby po pierwsze, koszt wszystkich budynków jednostek itd. zamienić na jedną prostą jednostke jaką jest LENTAR. Następnie, proponowałbym(wiem nikt nie lubi tabelek) jedną prostą tabelke, która obejmowała by cały stan prowincji(coś na wzór tej którą Amras już zrobił, tylko o innych właściwościach), kolejną prostą tabelke obejmującą stan gospodarki(jej schemat trzeba uprościć, po pierwsze usuwając wszystkie surowce oprócz Lentarów) i ostatnią tabelke obejmującą stan naszej armii. Styl działań naszego państwa w formie mechanicznej chyba byłby dobry, szczerze mówiąc ze wszystkiego sprawiał mi najmniej problemów.

To tyle z mojej strony, jak znajde jakieś lepsze rozwiązania to się nimi podziele.

Pozdrawiam Leandor


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Freland
Władca Krainy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:15, 12 Lis 2006    Temat postu:

Szczeże mówiąc na Tamrielu bywam co kilka dni i sprawdzam kiedy wkońcu wprowadzićie zmiany o których pisze Leandor. Uważam że zasady te napewna muszą wejść w życie, dzieki temu gra stanie się ciekawsza. Po odpowiednich zmianach napewno dołacze spowrotem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coen
Władca Krainy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Twierdza Tara, księstwo Pyruna, Landaroth

PostWysłany: Nie 23:15, 12 Lis 2006    Temat postu:

Moje podejście już znacie. Uważam ze w tej kwesti rozwiązanie znane z Total Wara bedzie najtrafniejsze. Można by wtedy usnąc patenmty w stylu zasobów wszystkich surowców we wszystkich miejscach a faktycznie pododawac surowce tylko gdzieniegdzie, jako dodatkowy bonusik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Pon 19:56, 13 Lis 2006    Temat postu:

Tylko tyle? naprawdę nie chcecie nic wiecej zmieniać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Freland
Władca Krainy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:33, 13 Lis 2006    Temat postu:

No chyba nic więcej narazie, poprostu
-Wszystko na Lentary
-uprościć tabelki do trzech prostych (gospodarka, prowincje i armia), żeby nie trzeba było co roku przenościć w kazdym pości prowincji budynkwów które się zbudowało, które mozna zbudować oraz które sie buduje, wszystko to mozna zamieścić w prostej tabelce prowincje.
-No i wszystkie te zasady które zostały ustanowione lub zmienione w trakcie gry dodać w odpowiednych miejscah w poradniku, który bedzie trzeba jeszcer raz przeczytać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Pon 20:38, 13 Lis 2006    Temat postu:

Wg mnie to dopiero czubek góry lodowej - a i sam nie jest taki mały. Od pozbycia się surowców trzeba zacząć - to fakt. Ale trzeba pójść dalej - znów zgodnie z tym, co napisał Coen.

Jeszcze przed rozpoczęcie gry istaniło takie coś, jak mapa gospodarza Landarothu, pokazująca, gdzie występują jakie surowce. Usunięcie jej wg mnie był dużym błędem, ale nie chciałem już o nią walczyć, gdyż gra miała się lada chwila zacząć i nie było co już więcej spraw komplikować. Teraz natomiast jest odpowiedni czas, aby tamten pomysł wrócił.

A to przede wszystkim dlatego, że znacznie zwiększy realizm gry oraz spowoduje konkurencję między graczami o zdobywanie strategicznych pozycji - czy w tym przypadku - prowincji.
Dlaczego realizm? A to dlatego, że - choćby z geologicznego punktu widzenia, wszystkie surowce, jakie mieliśmy dostępne w grze nie mogą występować na całym świecie - tym bardziej wszystkie na raz. A dodając do tego przykład mojej Ordy, gdzie w szczerym stepie, którego jedynym bogactwem powinny być żyjące tam zwierzęta, drwale ścinają ... (no właśnie, co?), a obok powstają wielkie kopalnie - i nie tylko kamienia, co powiedzmy jakoś ostatecznie jeszcze by uszło, ale i węgla i złota i żelaza. I tak samo we wszystkich prowincjach! Czy tylko ja zauważam, że coś było tu nie tak?

Zatem oto moja propozycja, zresztą również ściągnięta z Shoguna albo Rome'a, a zasygnalizowana już powyżej przez Coena:

Zakładając, że Landaroth odpowiada mniej więcej późnemu średniowieczu/wczesnemu renesansowi w realnym świecie, dochody wszystkich państw powinny zdecydowanie opierać się na rolnictwie i w drugim stopniu na handlu. Wszelkie inne źródła dochodów - wydobycie kamienia, miedzi, węgla, złota czy żelaza - powinno pojawiać się jedynie sporadycznie, ze wskazaniem na prowincje górskie lub podgórskie. Coś takiego jak ropa naftowa to bym w ogóle wywalił, gdyż ją zaczęto na większą skalę wydobywać dopiero w XIXw. (i to zresztą w Polsce), a nawet jeśli jakiś chłop kopiący studnię dokopał się do tryskającego oleju skalnego, to zasypywał tę dziurę w ziemi, uważając, że ta czarna woda do niczego się nie przyda.
W takich sytuacjach prowincje, w których wydobywa się te surowce miałyby znaczenie strategiczne i to o nie toczyłyby się najbardziej zacięte boje.

To tyle na tę chwilę, bo muszę kończyć. Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Freland
Władca Krainy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:24, 13 Lis 2006    Temat postu:

Masz rajce, powinna być mapa surowców z ich najważniejszymi "przedstawicielami", czyli złoto, srebro, rzelazo ewentualnie jakieś bursztyny lub diamenty jak tam zdecydujecie. Ważne jest żeby każdy surowiec miał jakąś określoną wartość jak to jest zapewne w Total War. Taki zabieg bardzo urealistyczni grę i zrobi ją ciekawszą i trudniejszą. Oczywiście zyski z tych surowców beda przeliczane na Lentary.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Pon 21:38, 13 Lis 2006    Temat postu:

Szczerze, to mi sie podoba i niepodoba zarazem ale nie będę omawiał dlaczego...

Ok załóżmy że stworze mapę surowców i wartosć danych surowców w Lentarach jako kopalni I pozimowej przedstawiał by sie tak:

Węgiel - 25 Lentarów
Żelazo - 50 Lentarów
Złoto - 75 Lentarów
Mitrhil - 100 Lentarów

Aha i wychodze jeszcze z troche innego załozenia: że skoro na danej prownicji np. mamy góry/wzgórza to w tej prowincji niemożemy już budować np. budynków żywnosci czy drewna bo niema gdzie kopalnia zajumuje prowincje. To samo jak jest las na danej prowincji to tam możemy wybudować budynek drewna a na pustym terenie gdzie niema ani gór ani lasów, mozęmy budynek żywności co moim zdaniem też doda realizmu skoro juz mamy robic cos takiego. Wartosć drewna i żywnosci byłby taki:

Żywność - 25 Lentarów
Drewno- 50 Lentarów (powiecmy sobie szczerze drewno jest podstawowym budulcem wieć musi być bardziej wartościowe niż żywnosć)

Nie jestem pewien ale nawet chyba mam tą mapkę tylko muszę ją poszukać...[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Pon 23:19, 13 Lis 2006    Temat postu:

Hm... Częściowo podoba mi się Twoja propozycja, Amrasie, jednak mam jedno zastrzeżenie - budynki Żywności powinny być dostępne we wszsytkich prowincjach - niekoniecznie jednak na wszystkich możliwych poziomach (np. tylko do 2.). Powód jest taki, że Żywność to nie tylko pola, których rzeczywiście w górach za dużo nie ma, ale też przecież hodowla - a hale górskie przecież idealne miejsce do wypasu - oraz rybołóstwo, które też w górskich rzekach może być uskuteczniane. Zresztą idąc na logikę ludzie osiedlający się na terenach górzystych coś i tak jeść musieli, więc skądś jedzenie brali - a handel nie zawsze był możliwy.
Z drewnem możnaby zrobić podobnie - to, że w prowincji jest kopalnia nie znaczy, że lasy regli dolnego lub górnego nie mogą być wycinane. Choć również wprowadzić należałoby ograniczenie do np. 2 poziomów. Albo jeszcze inaczej - jeżeli byś umotywował swoje tezy tym, że dana prowincja może zapewnić tylko pewną ograniczoną liczbę ludności, to sumarycznie poziomy kopalni i budynków drwalskich powinny być ograniczone (jeżeli zbudujemy więcej poziomów kopalni, to nie możemy wówczas bardziej rozwijać warsztatów drwalskich).

Generalne założenie mogłoby być takie: każda prowincja może mieć budynki produkujące żywność plus budynki dodatkowe, wynikające z rodzaju terenu - każda prowincja miałaby taką jedną rzecz - jak ktoś grał w Europę Universalis to wie, o co mi chodzi. Nie byłoby też sytuacji, że w jednym miejscu wybudowane są kopalnie wszystkich surowców - po prostu nie byłoby takiej potrzeby, bo i tak wszystko liczone byłoby w Lt.

Poza tym jest jeszcze jedna rzecz związana z tym zagadnieniem, choć podchodząca nieco bardziej pod ufabularnianie gry - zwiększenie ilości teoretycznych surowców. Podkreślam słowo teoretyczne, bo tak naprawdę będzie to przekładało się na Lentary. Ale do dotychczasowej puli możnaby jeszcze dodać np. Miedź, Futra, Wina, Broń, Przyprawy, Herbata itp. itd. Podzielone byłyby na grupy w zależności od wartości - powiedzmy do każdej grupy będącej wielokrotością 25 byłoby po 5 surowców - 5 po 25 Lt, 5 po 50 Lt, itd.).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Pon 23:26, 13 Lis 2006    Temat postu:

To już sugerujesz powstanie mapy hadlowo/produktowej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Pon 23:29, 13 Lis 2006    Temat postu:

Najlepiej, żeby powstała mapa terytorialna, na której zaznaczone byłyby zasoby poszczególnych prowincji. Bo w sumie tylko to będzie miało realny wpływ na grę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Wto 22:28, 14 Lis 2006    Temat postu:

[http://www.strategiaval.fora.pl/viewtopic.php?t=323.]

Jest takie powiedzenie: spiesz się powoli.

Amras, w pierwszej fazie chodziło mi właśnie o taką mapkę - dobra robota. Jednak wolałbym, żeby zanim powstanie jej ostateczna wersja, inni gracze wypowiedzieli się jeszcze na zaproponowane przeze mnie rozszerzenie produkcji o inne surowce - wtedy, uważam, będzie mogła powstać ostateczna wersja mapki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Wto 23:29, 14 Lis 2006    Temat postu:

Hmm... niewiem co możżna by jeszcze dodać... ale te produkty to nie jest dobre rozwiażanie bo to sie wiaże z handlem... a handel tojuz opiera się standardowo na budynkach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Śro 19:27, 15 Lis 2006    Temat postu:

No to idziemy w zaparte...
Cytat:
Hmm... niewiem co możżna by jeszcze dodać...

Odpowiadając na Twoje pytanie, od razu przedstawię przykładową - oczywiście podlegającą modyfikacjom, jeżeli reszcie osób zaangażowanych w projekt [czyt. graczom] się nie spodoba - tabelę wartości surowców (podkreślam - w surowców, czyli materiałów w stanie surowym).

Surowce o wartości:
25 Lt
Warzywa
Len
Glina
Drewno
Miedź

50 Lt
Mięso
Kamień
Węgiel
Zioła
Skóry

75 Lt
Owoce morza
Srebro
Futra
Przyprawy
Herbata

100 Lt
Złoto
Jedwab
Kamienie szlachetne
Alkohole
Tytoń


Oczywiście jeżeli chcielibyśmy to zrobić najprościej jak się da, nie zachowamy całkowitego realizu w prawdziwych wartościach powyższych surowców, ale nadawanie każdemu z nich osobnej wartości byłoby kolejnym mechnicznm samobójstwem.

Cytat:
ale te produkty to nie jest dobre rozwiażanie bo to sie wiaże z handlem... a handel tojuz opiera się standardowo na budynkach...

Tutaj natomiast mam pomysł, jak skutecznie można połączyć te pomysły, nie umniejszając roli budynków handlowych. Otóż mając w danej prowincji jedynie budynki produkcyjne, wytwarzamy surowce na własny użytek, więc otrzymujemy za każdym razem jednorazowy dochód. Ale gdy wybudujemy budynek handlowy, to surowce te zostają również sprzedawane za granicę, więc osiągamy z tego dodatkowe dochody, które równałyby się drugiemu dochodowi z tych samych surowców w ciągu jednej tury. Tym samym również zróżnicujemy budynki handlowe, dodając nieco więcej egzotyki do gry.

Co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin