Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Uproszczenie mechaniki
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły
Autor Wiadomość
Freland
Władca Krainy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:40, 15 Lis 2006    Temat postu:

Pomysł ciekawy i jestem za, jednak trzeba bedzie to wszystko dobrze wytłumaczyć i w przystępny sposób opisać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Sob 11:10, 18 Lis 2006    Temat postu:

Moim zdaniem to troche skomplikuje grę ale ok niech inni też sie wypowiedzą.... Leandor, Coen

Ok czy jeszcze jakielkowiek inne pomysły do uproszczenia? Jeśli nie to chciałbym wykonać mini-rekrutacje i zacząć ewentualnie niedługo grę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coen
Władca Krainy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Twierdza Tara, księstwo Pyruna, Landaroth

PostWysłany: Sob 11:35, 18 Lis 2006    Temat postu:

Ja mam inny pomysł.
Otórz trudno aby wszystkie prowincje miały te same surowce. Trudno też aby miały te same zasoby. Dlatego moim zdaniem powinnismy postapic inaczej, choć nie wiem na ile mój pomysł spodoba się MG jako, ze na wstepie będzie od nich wymagał troche roboty. Otórz proponowqał bym ustalić losowo co się gdzie znajduje, nie zas opisywac to na twardo wg zwykłego widzimisie. Dlatego proponuje coś takiego: MG będa ustalać co się znajuje w danej prowincji wg rzutów koścmi. Np najpierw turalja 1k12 i tak wyniki
1-5 w prowincji niema nic z głownych surowców (żelazo, mithril, złoto czy srebro - nim zastapił bym węgiel, bo on nie jest taki niezbedny, mozna go zastapic np wglem drzewnym)
6-8 w prowincji znajduje się żelazo
9-10 w prowincji znajduje się srebro
11 w prowincji znajduje się złoto
12 w prowincji nzajduje się mithril
I odpowiednio kopalnia kazdego surowca produkuje inne zyski w zaleznosci od jego ważności. Najmniej kloplanie żelaza jako ze jest on najpopularniejszy, a najwiecej kopalnie mithrilu.
Do rozwazenia jest czy posiadanie kopalni żelaza albo mithrilu nie powinno dawac dodatkowych bonusów do jednostek bojowych.

Następnie dla każdej prowincji trzeba porutlać 1k10 i tak wyniki
1-3 w prowincji znajuja się surowce o mnożniku 25 (25 Lt)
4-6 w prowincji znajduja się surowce o mnożniku 50 (50 Lt)
7-8 w prowincji znajduja sie surowce o mnozniku 75 (75 Lt)
9 - w prowincji znajduja sie surowce o mnożniku 100 (100 Lt)
10 - w prowincji niema nic

Mnożnik to nic innego niz zaproponowane przez Seadragona ceny surowców, tyle ze proponuje inne podejscie do kwesti. Mianowicie dane surowce powinny nie tyle same zapewniac zyski co modyfikowac, zwiekszac dochody z budynku handlowego. I tak np posiadanie jednego z surowców wymienionego przez naszego MG o wartosci 25 Lt dawało by dochody z budynku handlowego +25%.

Co do tego jak losować jakie surowce z danej grupy sie znajdują w danej prowincji z kolei poturlał bym 1k6 uprzednio przygotowawszy po 5 pozycji w każdej z grup. I tak wyniki 1-5 odnosiły by si do konkretnych surowców, zaś 6 oznaczała by dwie rzeczy.
1) losujemy jeszcze raz na okreslenie tego surowca
2) losujemy ponownie grupe gdyż przypisało nam szczescie i w danej powincji mamy aż dwa surowce których modyfikatory sie sumują.

W ten sposób po początkowym włozeniu pracy gdyż musielibyscie zmodyfikowac drodzy MG plany wszystkich prowincji a wiem, ze to sporo pracy, otrzymalibysmy mocno urealnioną gre, dajaca nam kopalnie, surowce niekoplane, i korzysci z nich.
Natomiast co do samego losowania to taka moja prośba. Wiem, że staracie sie jak możecie aby nie wykorzystywac swojej pozycji MG do osiagniecia kozysci pokusa jest jednak raczej spora. W koncu posiadanie w prowincji mithrilu oraz 2 surowców z mnożnikiem 100% to nader kuszące. Dlatego, jeśli by mój pomysł przeszedł prosilbym aby żaden MG nie losował surowców dla siebie. Po co kusić złego?

Coenie "chandel" pisze się przez samo h, a "proźba" przez ś. Jeśli masz dyslekcje, przepuszczaj posty przez worda. Pozdrawiam Leandor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Leandor
Wybraniec Ainiss



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kirast - Idil

PostWysłany: Sob 14:10, 18 Lis 2006    Temat postu:

Coenie, Twoja propozycja jest kusząca, aczkolwiek, jak sprawdzimy że losowanie któregoś z nas było zgodne z Twoimi ustaleniami:>. Jeśli ktoś wie jak to zrobić, to myślę że Twój pomysł jest bardzo dobry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Sob 21:43, 18 Lis 2006    Temat postu:

Hm... Cieszy mnie to, że ktoś na serio podjął polemikę z przedstawionymi przeze mnie pomysłami.

W sumie pomysł Coena podoba mi się, nawet mimo pracy, jaką trzeba będzie na wstępie wykonać, ale musimy tak zoptymalizować grę, żeby wykonywanie wszystkich kolejnych rund było jak najprostsze.

Szczególnie razi mnie tutaj jeden elemencik przedstawionego pomysłu Coena: (25)[b]%[b]. Otóż procentowe zwiększanie przychodu wg mnie nie będzie dobrym pomysłem. Bo żeby obliczyć 25% z 25 Lt trzeba używać kalkulatora, a potem jeszcze zaokrąglać. Jeżeli przyjęlibyśmy ten pomysł, to trzeba by było:
- albo zmienić wartości mnożników (np. 10%, 20%, 30%, 40%)
- albo do zysku z posiadania bud. handlowego dodawać wartości danych mnożników
Ja osobiście wolałbym drugi wariant, ale czekam też na wasze zdanie.


Co się zaś tyczy losowania, gdzie znajdują się jakie surowce - są takie rzeczy, jak internetowe "kostnice", jak chociażby ta na [link widoczny dla zalogowanych]. Wyniki są całkowicie obiektywne, więc nikt nie będzie miał do nikogo pretensji, a jednocześnie nie będzie się dało robić żadnych przekrętów lub powtarzać rzutów.


Aha - i jeszcze jedna sprawa - czy wraz ze wzrastającym poziomem budynków handlowych będzie wzrastał bonus z wydobycia surowców?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Sob 22:10, 18 Lis 2006    Temat postu:

To chyba oczywiste że tak, im lepiej rozwinięty handel tym większe z niego dochody i produkcja...

A więc dobrze uważam że jednak możemy przyjać ten pomysł choć będzie to wymagało od nas nielada dodatkowej pracy. A co do przechodu to Seadragon ma racje % obliczanie to utrudnienie i z pewnosćią trzeba będzie dodatkowo obliczać a reformy mają uproszczać... więc zostajemy przy standardowych przyrostach dochodowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coen
Władca Krainy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Twierdza Tara, księstwo Pyruna, Landaroth

PostWysłany: Pią 17:16, 24 Lis 2006    Temat postu:

Skoro już o turlaniu mowa... To coś nowego mi do łba przyszło
Mianowicie poturlajmy jeszcze po razie dla każdej prowincji aby określić podstawowe dochody z produkcji żywności. Powiedzmy na wstępie damy 10 + wynik rzutu kością uzależniony od rodzaju terenu w prowincji. I tak (pomysł wstępny):
Pustynie - 1k4
Góry - 1k6
Doliny rzek - 1k8
Łąki, polany, stepy - 1k10
Pojezierza i wybrzeża - 1k12
Lasy i puszcze - 1k20

Premie wybieramy zawsze tą większą. I tak dodałbym jeden jeszcze budynek, który jest w prowincji zawsze - 1 poziom budynku produkującego żywność. Obrazuje to, bowiem moim zdaniem naturalna zdolność mieszkańców do zbierania i polowania. Zaś kolejne poziomy powinny umożliwić po prostu zwiększenie tego o jakąś tam część (procentowo ileś tam, może być odpowiednio 25, 50, 75 lub 50, 100, 150 albo nawet 100, 200 i 300%, to już można wybrać)
Jakie z tego są korzyści? Kolejne urealnienie. Otrzymamy prowincje, o których można mówić, iż są bardzo żyzne czy zasobne w zwierzynę, pustynie nie będą też produkować tyle żywności, co żyzna dolina na czarnoziemi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin