Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Magia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły
Autor Wiadomość
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Śro 20:19, 31 Maj 2006    Temat postu: Magia

Cała magia na Landaroth’cie została podzielona na pewne szkoły. Wyróżniamy kolejno:
Kod:
Magia Życia
Magia Śmierci
Magia Światła
Magia Mroku
Magia Chaosu (Piekielna)
Magia Umysłu (Psionika)
Magia Żywiołów (Natury)

Magia Żywiołów natomiast dzieli się na poszczególne Aspekty, traktowane jako osobne szkoły:
Kod:
Aspekt Wody
Aspekt Powietrza
Aspekt Ziemi
Aspekt Ognia

W zależności od rasy, każda w nich ma dostęp do określonej liczby Szkół magii (plus czary uniwersalne).
Kod:
Elfy – 4
Ludzie - 3
Demony - 3
Nieumarli – 3
Archaludzie - 3
Krasnoludy – 2
Orkowie – 1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Seadragon dnia Śro 22:06, 31 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Czw 17:17, 01 Cze 2006    Temat postu:

Jest 6 generalnych rodzajów czarów. Są to:

[Atak]
{Leczenie}
<Wzmocnienie>
(Osłabienie)
/Przyzwanie potwora/
\Uniwersalne\


Pierwsze 5 rodzajów ma swoje odnośniki w każdej ze Szkół Magii. Magia uniwersalna jest natomiast osobna, niezależna od „przynależności” danej rasy do szkół magii.

Odpowiednie nawiasy, w których umieszczone są nazwy poszczególnych czarów oraz kolory wskazują przynależność poszczególnych czarów do poszczególnej grupy.

Poza różnicami w Przyzwaniach potwora, te same czary, mimo, iż z innych szkół, wywoływały będą te same efekty. Będzie to jednak miało zróżnicowanie fabularne, gdyż różne nacje będą miały dostęp do różnych Szkół magii, a przez to i powstaną różne nazwy czarów, nie mówiąc już o tym, że każdy gracz będzie mógł inaczej przedstawiać opisy rzucania i efekty czarów miotanych we wrogów przez swoje jednostki. Jeśli komuś się to nie podoba, to niech wykaże się inicjatywą i sam opracuje kilkaset różnych czarów Wink

A co do wspomnianych różnic – są to rozbieżności dotyczące IX i X poziomu tych czarów. Przywoływane są bowiem wówczas jednostki czarujące i (co logiczne) rzucać będą one mogły tylko czary ze szkoły magii, która przywołała je same.

Co do właściwości poszczególnych czarów są one zebrane w jednym miejscu, gdyż przepisywanie tego samego do każdej szkoły nie miałoby sensu, a byłoby tylko stratą niezwykle cennego czasu Administratorów Smile. Znajdziecie je w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Seadragon dnia Pon 9:48, 17 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Czw 21:33, 01 Cze 2006    Temat postu:

Przykładowe nazwy czarów z poszczególnych szkół

Magia Życia
[Święty Pocisk]
{Regeneracja}
<Aura Odwagi>
(Choroba)
/Przyzwanie Anioła/

Magia Śmierci
[Zew Śmierci]
{Ożywienie}
<Kanibalizm>
(Ugodzenie Żywego)
/Powołanie Szkieleta/

Magia Światła
[Poranny Promień]
{Ciepło Słońca}
<Słoneczna Tarcza>
(Oślepiający Blask)
/Przyzwanie Solara/

Magia Mroku
[Szpon Mroku]
{Pył Ciemności}
<Mroczna Zbroja>
(Zamroczenie)
/Przywołanie Cienia/

Magia Chaosu (Piekielna)
[Wyzwolenie Strachu]
{Popełnienie Grzechu}
<Opętanie>
(Inkantacja Osłabienia)
/Przyzwanie Piekielnego Sługi/

Magia Umysłu (Psionika)
[Oszukanie Umysłu]
{Jedność Ciała i Umysłu}
<Telepatia>
(Zakłócenie)
/Sojusznik/

Magia Żywiołów (Natury) => Aspekty
Aspekt Ognia
[Ognista Strzała]
{Wewnętrzny Ogień}
<Płomienna Tarcza>
(Chmura Dymu)
/Przyzwanie Żywiołaka Ognia/

Aspekt Wody
[Lodowy Pocisk]
{Zamrożenie}
<Zbroja Mrozu>
(Fala Chłodu)
/Przyzwanie Żywiołaka Wody/

Aspekt Powietrza
[Potężny wicher]
{Ciepły Wiatr}
<Wiatr Zza Pleców>
(Wiatr W Oczy)
/Przyzwanie Żywiołaka Powietrza/

Aspekt Ziemi
[Ruchome Piaski]
{Leczniczy Pył}
<Kamienna Skóra>
(Błoto)
/Przyzwanie Żywiołaka Ziemi/


Nazwy poszczególnych czarów wśród nacji i ras nie muszą być różne, jak to się ma przy jednostkach czy budynkach. Przedstawione powyżej nazwy są tylko przyładowymi imionami, jakie można nadawać czarom rzucanym przez własne jednostki.
Jeśli komuś brakuje weny, można je równie dobrze nazywać "Wzmocnienie Zasięgu IV" czy "Atak - Magia Cienia". To już zależy od wygody graczy i tego, jak bardzo chcą się wczuwać w grę. Jesli ktoś chce, może nawet tworzyć nazwy dla każdego poziomu każdego czaru osobno. Droga wolna!

Gdy jednak będziecie tworzyć własne nazwy i dopasowywać je do konkretnych czarów przedstawionych w tym temacie, zachowajcie przedstawiony tu standard (nawiasy i kolory). Znacznie ułatwi to nam pracę i zabawę. Smile

Jeśli o czymś zapomniałem, krzyczcie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin