Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Proroctwo Valtimara? (dyskusje na temat głównej osi fabuły)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły
Autor Wiadomość
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Pon 23:32, 13 Lis 2006    Temat postu: Proroctwo Valtimara? (dyskusje na temat głównej osi fabuły)

No właśnie, kiedyś gra ta nazywała się właśnie Proroctwo Valtimara - i to bez powodu, gdyż owa tajemnicza przepowiednia miała być osią główną gry.

Poza tym doszedłem do wniosku, że brak głównej osi fabuły - bo przybycie demonów raczej było tylko jednorazowym wydarzeniem - był główną przyczyną małej atrakcyjności tej strony gry.

A zatem - czy chcielibyście przywrócenia dawnej nazwy - a raczej tego, co by z tego wynikało?

Czy może ktoś ma inny, lepszy pomysł na główną oś gry?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Seadragon dnia Sob 13:28, 25 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Pon 23:41, 13 Lis 2006    Temat postu:

Ja bym został jednak przy Ladarothcie, bo wszyscy forumowicze z dnd i bissel znaja to jako projekt-porażka wieć nie wracajmy do tego poza tym Era Gniewu wiecej mówii czuć wniej groze że będą wojny al Proroctwo Valtimara? nie... zreeztą grumfer to wziął od pewnego świata autoraskiego (nie swojego) A ja cenei orginalnosć dlatego niechce żeby tytuł sie zmieniał stanowczo mówie NIE!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Czw 0:12, 23 Lis 2006    Temat postu:

Hm... Mimo to wg mnie nie ulega wątpliwości, że należy utworzyć jakiś główny wątek fabularny. Może w takim razie i my zapożyczmy tę nazwę - Proroctwo Valtimara - i wokół niej zbudujmy główną oś fabuły. Leandor, co o tym sądzisz i czy - jako MG od fabuły - byłbyś w stanie jakoś w tym kierunku podziałać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Leandor
Wybraniec Ainiss



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kirast - Idil

PostWysłany: Czw 20:34, 23 Lis 2006    Temat postu:

Powiem tak. Jak dla mnie cała zabawa w jakieś proroctwa to pewien banał, rzecz mało orginalna i w ogóle powszechna. Byłbym za jakąś inną drogą fabuły, na którą pomysłów jest baaaardzo wiele. Choć z proroctwa można zrobić dość zawiłą i pokrętną fabułe przy której jest smaczek:DVery Happy. Powiem tak mogę pójść w każdą strone, jeśli chcecie proroctwa, mogę zrobićWink jeśli coś innego również jestem do dyspozycji:D Główną sprawą jest ustawienie wszystkiego tak by gra była głównie fabularna a nie mechaniczna;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Czw 23:31, 23 Lis 2006    Temat postu:

Ja nie widzę żadnych przeszkód. Motyw proroctwa jest w takim razie jednym z wielu, które można wykorzystać. Moją propozycją jest, żebyś wstępnie w kilku zdaniach opracował i przedstawił kilka potencjalnych pomysłów na oś główną fabuły, a potem zrobimy ankietę, żeby każdy się wypowiedział, w co najchętniej by zagrał.
Cytat:
Główną sprawą jest ustawienie wszystkiego tak by gra była głównie fabularna a nie mechaniczna;)

O to właśnie chodzi! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coen
Władca Krainy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Twierdza Tara, księstwo Pyruna, Landaroth

PostWysłany: Pią 16:03, 24 Lis 2006    Temat postu:

Znaczy mam chyba lepszy pomysł. Niech każdy poda kilka pomysłów na wątki główne lub poboczne dla siebie i innych ras a MG już wybiorą, co im pasuje najlepiej. W ten sposób zwykli gracze nie będą wiedzieć, co ma się wydarzyć i będzie jakoś tak ciekawie. Tyle, że nauczony doświadczeniem prosiłbym o nie faworyzowanie jakiejś jednej konkretnej rasy (tak jak to ostatnio było z elfami) tylko o pozwolenie zabłysnąć każdej z nich...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Pią 17:34, 24 Lis 2006    Temat postu:

Popieram pomysł Coena - moja propozycja to po 1 wątku głównym dla całej kampanii i 5 wątków pobocznych, odnoszących się do własnego państwa, ale najlepiej jeżeli w powiązaniu też z innymi nacjami. Gdy ktoś pierwszy będzie miał przygotowane wszystko swoje, niech założy tu nowy temat i poda swoje propozycje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Leandor
Wybraniec Ainiss



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kirast - Idil

PostWysłany: Pią 21:10, 24 Lis 2006    Temat postu:

1 wątek główny wiadomo, ale czemu tylko 5 wątków pobocznych...Sad Nie ograniczajmy się, przygotować można mnówstwo wątków pobocznych i zobaczy się ile gracze odkryjąWink Gra ma większy smaczek kiedy co chwila coś się dzieje, można też zrobić spirale, z której to poprzez wątki właśnie poboczne odkrywa się wątek główny;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Pią 21:30, 24 Lis 2006    Temat postu:

To by wymagało napisania OGROMNEGO Scenaruisza i wymyślenia szczegółowo wątków pobocznych które byłyby w jakiś sposób związane z głownym wątkiem i do niego doprowadziły...

To może zająć nawet cały miesiąc licząc że będzie wystarczająco dużo wolnego czasu i ciągłych dostaw pomysłów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Leandor
Wybraniec Ainiss



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kirast - Idil

PostWysłany: Pią 21:34, 24 Lis 2006    Temat postu:

Bracie, jeśli coś rzekłem to mam pewien pomysł jak to zrobić:>Wink Ale może to niektórym nieodpowiadać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Sob 12:18, 25 Lis 2006    Temat postu:

Hm... A zresztą, ja dałem tylko propozycję, ale since Leandror jest od fabuły, the choice is his. Smile Tylko podaj nam ten sekretny sposób, so that we knew what to talk about.

[Sorry jak ktoś tych angielsko-polskich zdań nie rozumie, ale jakaś mnie taka naszła dziwna chęć ubarwienia nieco tego posta Smile ]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Sob 13:05, 25 Lis 2006    Temat postu:

No dobra to co do fabuły, proponował bym zachować troche starej fabuły czyli przybycie demonów i nieumarłych które zagrażają całemu kontynentowi i światu i że trzeba ich powstrzymać w jakiś tam (dla większośći oczywisty) sposób Smile bo właśnie to zdarzenia napędziły te wojny... a reszta to już właściwie możecie dobierać jak chcecie (lub raczej jak Leandorowi wpadnie do głowy) byle to miało jakieś powiązanie... tytuł gry w zwiażku z tym sądze że nietrzeba będzie zmieniać chyba że nazwać to Landaroth: Era... ,,jakaś tam" i po prostu inna nazwa Ery.

Co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seadragon
Syn Tsagana



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orda Heilar

PostWysłany: Sob 13:26, 25 Lis 2006    Temat postu:

Też sądzę, że jest to pomysł, który mógłby zaistnieć, ale raczej jako tło całego wydarzenia. Używając oczywistej analogii w Warcrafcie przybycie Legionu było tylko tłem dla misji Arthasa - zakończonej zdobyciem Lodowego Tronu. A jeżeli już, to każda z nacji powinna być w jakiś znacący sposób powiązana z tym przybyciem, aby miała pretekst lub po prostu była zmuszona do zaangażowania się w walkę z Demonami.

A tak BTW, nieco może jednak z innej beczki, to uważam, że musimy wprowadzić pewien podział graczy. Albo dany gracz będzie należeć do Dobrych (przeciwnicy Demonów), albo do Złych (ich sojusznicy lub np. poddani). Z jednej strony zabiera to możliwość wolnego decydowania w trakcie gry o dalszych losach państw, ale jeżeli podziału tego dokonamy przed rozpoczęciem - gracze będą mogli sami zdecydować, po której stronie chcą się opowiedzieć. A wprowadzenie tego jest wg mnie potrzebne, aby nie doszło do powtórzenia sytuacji z 1 edycji gry, kiedy to gracze kierujący Nieumarłymi i Demonami - czyli tymi "złymi" rozwijali się znacznie wolniej niż pozostali gracze, a tak naprawdę powinni być potęgą zagrażającą całemu Światu. Innymi wyjściem z tej sytuacji jest jeszcze przekazanie MG kontroli nad Demonami i ewentualnie Nieumarłymi, ale przy ilości obowiązków, jakie i tak oni mają, jestem zdecydowanie przeciwny tej sugestii. Czekam zatem na wasze zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Sob 13:41, 25 Lis 2006    Temat postu:

Powiem tak, podział na dobrych i złych nie jest dobrym rozwiązaiem.... Dlaczego? bo każde państwo jest tak naprawdę egoistyczne i myśli głównie o sobie i swoich zyskach i stratach... każde państwo jest raczej Idwidualne i broni swoich interesów jak tylko może i przy tym jeszcze coś zyskać... Moim zdaniem niepowinno byc po prostu takiego podziału dobro vs zło tylko normalnie jak w rzeczywistości każdy pracuje na swój rachunek...

Zresztą te kraje demonów i nieumarłych były źle prowadzone (mówiac wprost: gracze opiep***** się) i przez to byli oni niby słabi, ale niewiem czy zauważyliscie ale na mapie terytorialnej ich państwa zaczęły się powiększać... a to za moją sprawą bo asam postanowiłem zrobić z nich mocarstwa aby byli tym zagrożeniem... Zresztą miałem przewidziane cos co by sprawiło że nawet gdyby Demony i Nieumarli byli słabi miałem plan jak ich umocnić ale tego nie zdradzę z oczywistych powodów... Więc co do tego niema co się przejmować.

A co do uważania Demonów i Nieumarłych jako tych ,,złych" no to coż... trudno ich nie uznać za złych skoro rozsiewają okrucieństwo i cierpienie co jest ich sposobem na ,,życie" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coen
Władca Krainy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Twierdza Tara, księstwo Pyruna, Landaroth

PostWysłany: Sob 16:53, 25 Lis 2006    Temat postu:

Moim zdaniem rasy, które z założenia mają być przeciw wszystkim, wielkim zagrożeniem itd powinny zostać zNPCowane. Oczywiście można uprościć schemat ich rozwoju tak, aby nie utrudniały życia MG. W końcu żaden gracz niema wglądu w statsy innych państw a wysyłanie szpiegów do państw nieumarłych czy demonów raczej powinno być mało skuteczne... Trudno się w końcu człowiekowi wmieszać w tłum szkieletów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin