Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Oblężenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły
Autor Wiadomość
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Wto 14:38, 13 Cze 2006    Temat postu: Oblężenie

Oblężenie, będzie można je stosować zarówno w bitwie jak i na mapie politycznej do przemieszczania...

a) Oblężenie Miast: Odbywa się ono na mapie, jeśli wyślemy jakąś armię pod miasto ale nie atakujemy je tylko po prostu tam stoimy i robimy oblężenie następnie w zależności od tego jakie są mury w danym mieście musimy stać swoją armią przez określoną liczbę tur by miasto skapitulowało. np. Zaatakowaliśmy miasto które ma mury na poziomie 2, musimy odczekać 4 tury by miasto skapitulowało i dostało się w ręce naszych żołnierzy. Nie poleca się tego typu oblężenia, jeżeli mamy zamiar szybko podbijać i wyeliminować państwo. Pamiętajmy też o tym, że, mimo iż miasto jest oblężone a jakaś armia się ukrywa w mieście mogą spróbować zaatakować twoja armie żeby się wyzwolili spod oblężenia, jeśli im się to nie uda oblężenie trwa dalej, jeśli jednak cię pokonają oblężenie zostaje przerwane a twoje wojsko się wycofuje spod miasta(nadal jednak jest na tej samej prowincji). Pamiętajmy też, że może nadejść wsparcie dla miasta z wrogom armią która wspólnymi siłami też może nas odgonić i przerwać oblężenie, wówczas wtedy będziemy znowu musieli próbować od nowa oblężenia miasta. By rozpocząć oblężenie murów 3. i 4. poziomu, niezbędne jest posiadanie armii z przynajmniej 1 jednostką oblężniczą. Oto Lista i potrzebny czas na zajęcie danego miasta:

Mur 1 Poziomu - 2 tury
Mur 2 Poziomu - 4 tury
Mur 3 Poziomu - 6 tury
Mur 4 Poziomu - 8 tury
Fosa - + 1 tura
Pułapki Bitewne - + 1 tura
Inne - + 1 tura

Jeżeli Armia utrzyma pozycje przy mieście przez dany czas, ludność miasta ulega kapitulacji wraz z wojskiem, które mogłoby się tam znajdować. Jeśli dane miasto niema żadnych struktur obronnych jest zajmowane od razu bez czekania.

b) Oblężenie Bitewne: Jest ono wtedy gdy nie mamy czasu albo okoliczności nam nie pozwalają na czekanie aby prowadzić oblężenie miasta. Wówczas rozpoczyna się walka na Mapie jak w normalnych bitwach. Również, aby móc prowadzić Oblężenie Bitewne potrzebne są machiny oblężnicze. Budujemy je w miastach, są to najczęściej Katapulty bądź balisty, choć w naszej grze każdy ma nieco inne machiny. Są też Machiny Uniwersalne, które mogą być konstruowane przez każdego niezależnie od rasy, które nas nic nie kosztują, ale pamiętajmy, że żeby je zbudować musimy odczekać pewien czas, aby je skonstruować. Oto lista tych machin:

Drabiny - 1 tura
Uzbrojenie: Drewniany Pancerz
Przeznaczenie: Oblężenie
Atak: brak Obrona: 8, Szybkość: 3

Taran - 2 tury
Uzbrojenie: Cienki pancerz metalowy
Przeznaczenie: Oblężenie
Atak: 10, Obrona: 12, Szybkość: 2

Podkop - 2 tury
Uzbrojenie: Drewniany Pancerz
Przeznaczenie: Oblężenie
Atak: brak, Obrona: 8, Szybkość: 3

Wieża Oblężnicza - 2 tury
Uzbrojenie: Gruby metalowy pancerz
Przeznaczenie: Oblężenie
Atak: brak, Obrona: 15, Szybkość: 2

Jeżeli nasz Dowódca ma poziom wyższy niż 1., może budować machiny 2x szybciej - np. po 2 drabiny albo 1 taran w 1 turę.

Wszystkie machiny oblężnicze mogą oczywiście być atakowane.

Mury i Brama mają określone współczynniki: wytrzymałość i trwałość. Procedura zniszczenia danego odcinka muru jest taka sama, jak w przypadku magicznego jego odpowiednika (w poście pod linkiem jest to szczegółowo opisane).

Kod:
Poziom Muru  Wytrzymałość  Trwałość
     1          100          10
     2          150          25
     3          200          35
     4          250          50


W przypadku bram jest to nieco inaczej - są one przecież najsłabszym ogniwem całego muru. Współczynniki bramy są o 1/5 mniejsze niż wytrzymałość muru, wynoszą więc:

Kod:
Poziom Bramy  Wytrzymałość  Trwałość
     1          80           8
     2          120          20
     3          160          28
     4          200          40


Dodatkowo, na 2. 3. i 4. poziomie mury mogą zadawać obrażenia oblegającym je jednostkom. Rodzaj ataku jest zróżnicowany w zależności od rasy - np. u Demonów będzie to gorąca smoła.

Kod:
Poziom Muru  Atak
     2        1
     3        2
     4        3


Dodatkowymi zabezpieczeniami naszych twierdz są: fosa i pułapki bitewne (znów zróżnicowane pod względem ras i nacji).

Fosa: Jako, że przebycie jej wymaga nieco dłuższego czasu niż przebiegnicie tego samego czasu po płaskiej ziemi, wkroczenie oddziału do fosy powoduje jego unieruchomienie na 1 rundę. Oprócz braku możliwości poruszania się oddział ten otrzymuje karę -2 do Obrony.

Pułapki Bitewne: Są to np. zakamuflowane doły z zaostrzonymi palami. Mogą być one rozstawione przed bitwą przez stronę broniącą się na maksymalnie 4 wybranych polach. Jeżeli jakaś jednostka wkroczy pole zajmowane przez pułapkę, automatycznie ginie.

Inne: Wszelkie propozycje graczy do ustalenia z MG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin