Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Historia Kontynentu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły
Autor Wiadomość
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Sob 18:53, 02 Wrz 2006    Temat postu: Historia Kontynentu

Histroia ta została opisana przez Króla Amras w przeciwieństwie do zwykłych historyków, Król Amras żył na bierząco ze wszystkimi zdarzeniami jakie są tu spisane, dlatego wszystkie państwa świata są zgodni co do jego kronik i opisów historii Landarothu.

5000 PWU
Powstanie Natury, Nocnego Nieba i Mórz, narodziny trzech ras elfów: Leśnych, Księżycowych i Morskich, pierwsze kroki rozwoju.

4900
Narodziny Amras’a i jego brata bliźniaka Latheroth’a.

4800
Amras mianowany Królem i oficjalne powstanie Królestwa Vesenai, ślub z Kiriną pierwszą królową w dziejach Leśnych Elfów. Braterski Sojusz z Królestwem Kiriast-Ildi i również objęcie władzy przez Latherotha.

4500
Ukończenie budowy pierwszych miast, Leśnych Elfów: Maltaru, oraz Latherothu: przez Księżycowych Elfów

4400 - 4350
Zbudowanie Pałacu Wiecznego Ogrodu.

4000
Powstanie pierwszych Gór i rasy Krasnoludów, ustąpienie Górskich Terenów Krasnoludom. Koniec Graniczenia Księżycowych i Leśnych Elfów

3995
Budowa Myrgardu, pierwszego miasta Złotych Krasnoludów. Pierwszym Królem Krasnoludów zostaje Khaldurin

3900
Pierwsze poważne Kontakty między Krasnoludami a Elfami, Sojusz Króla Amrasa i Króla Khaldurin’a

3899 - 3232
Okres rozkwitu Naugar’u. Powstanie coraz więcej krasnoludzkich miast i wspaniałych monumentów, między innymi Kurhan Królów i Wieża Ilchirst. Umiera Khaldurin I, na jego miejsce zasiada Gorthren, pierworodny Khaldurina.

3500
Pierwsze oszustwa i problemy finansowe Królestwa Vesenai oraz Księstwa Kirast-Ildi.

3231
Napad goblinich hord na Naugar. Królestwo nie przygotowane do wojny ponosi ogromne straty. Upada wiele miast.

3230 - 3200
Wielka wojna. Złote Krasnoludy tracąc niemalże połowę swego królestwa i populacji, przegnały goblinoidów głęboko do jaskiń, skąd te przybyły, Rozpoczynają się wojny Wielkiej Zemsty

3200
Wielka powódź na ziemie Elfów i Wybuch wojny przeciw Morskim Elfom . Śmierć Króla Latheroth’a Królestwo Kiriast-Ildi staje się Księstwem

3200-3175
Zbudowanie Księżycowej Wieży

3000
Powstanie Mrocznych Elfów

2999
Wojny Elfów, Księżycowe i Leśne Elfy przeciw Drow’om

2900 - 2697 PWU
Wojna z gigantami i krasnoludami. Upadek kolejnych krasnoludzkich miast.

2500 - 1900 PWU
Złota era Królestwa Naugar. Szczyt potęgi gospodarczej i militarnej. Złote Krasnoludy próbują podbić plemiona Goblinów na obrzeżach swych gór.

2200-2000
Tymczasowy pokój z Drowami i Leśnymi Elfami

2000
Powstanie rasy ludzi na sąsiednim kontynencie oraz Gnomów i Niziołków na wyspie Karłów

1850
Pierwszy konflikt Tarczowych Krasnoludów z Karłami

1744
Przyłączenie się Centaurów do Królestwa Vesenai

1500
Zabójstwo Króla Krasnoludów. Przyłączenie się do Księżycowych i Leśnych elfów w Wojnie Elfów przeciw Drow’om

1499 - 1250
Odłączenie się Złote Krasnoludów od Wojen Elfów, upadek Królestwa Naugar, Złote Krasnolud rozproszone. Tereny Górskie trafiają w ręce Drowów i Goblinów

1000
Pojawienie się Orków i powstanie Orkowej Hordy, Wojna z Hordom i Leśnymi Elfami, koniec Wojen Elfów.

999
Wygnanie Drowów i Goblinoidów z Gór złotych krasnoludów, powstanie nowego Krasnoludzkiego Królestwa, Na gruzach niegdyś Myrgardu staje Gerdhold, dzisiejsza stolica Monarchi Norothag.

675
Wojna Karłów między Tarczowymi Krasnoludami a Gnomami i Niziołkami

500
Wielka bitwa na prowincjach Veleged, powstanie pustyni Veleged i rozbicie Hordy Orków.

400
Zabicie przez Złotych krasnoludów Czarnego smoka, Anguargnixara

120
Koniec Wojny Karłów

5
Opuszczenie przez ludzi swoich pierwotnych ziem na zachodnim kontynencie.

1 WU
Przybycie pierwszych ludzi do Landarothu na brzegi Vesenai, wojna z plemionami Pyrunu, przyłączenie się Satyrów do Vesenai. Rozpoczynają się wielkie wędrówki Entaronów. Początek wojen domowych wśród Drowów

20 - 50
Entaronowie zaczęli zajmować wschodnie tereny Norothag. Wojna Złotych krasnoludów z Entaronami

51
Podpisanie paktu o nieagresji z Entaronami i Złotymi Krasnoludami

100
Odnowienie się Hordy Veleged, nowe wojny z Orkami i Leśnymi Elfami, wojna na dwa fronty: z Pyrunem i Orkami, pomoc Złotych Krasnoludów w walkach przeciw Orkom

190
Dotarcie pierwszych Heliarczyków na obecne ziemie

200
Zakończenie wojen z Pyruńczykami, Królestwo Vesenai wielkości swojej Puszczy, ślub Króla Amrasa z ludzką kobietą Heną. Powstanie Ordy Heliar na północnym wschodzie głównego kontynentu

200 – 500
Rozpoczynają sie Wielkie Podboje Ordy - Wojna Księżycowych Elfów z Heliarczykami

500
Kolejne rozbicie Hordy Veleged przez Leśne Elfy z pomocą Ordy i Pyrunów, Powstanie wspaniałego Imperium Mahalasu na Wyspie Trzech Wzgórz.

501-598
Złote Krasnoludy chowają się pod powierzchnia swych gór, Orda podjęła próby napadu na Pyruńczyków

548-596
Wojna Imperium Mahalasu z Tarczowymi Krasnoludami

599
Ostateczna przegrana Ordy z Entaronami i cofanie się Ordy do pierwotnych ziem

600-800
Kolejna Wojna Heliarczyków i Księżycowych Elfów

768
Śmierć ostatniej żony Króla Amras’a

867
Narodziny Zahara, przyszłego Demi-lisza

900
Śmierć wielkiego przywódcy, odnowiciela Hordy Veleged, Dagusheta, ostatnia bitwa z Orkami wspólnymi siłami z Pyruńczykami, Vesenai posiada aktualne granice, Ślub elfiej księżniczki Lulier, córki Amras z Pyruńskim Księciem.

999
Złote Krasnoludy Wracają na powierzchnię próbując odbudować swoja potęgę. Plaga Nieumarłych niszczy wspaniałe Imperium Mahalasu Wyspa Trzech Wzgórz jest teraz Martwą Wyspą

1000 - Aktualny rok, pojawienie się Wielkiego Ognia na Martwej Wyspie. Koniec wojny domowej wśród Drowów przez zjednoczenie Króla Revana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin