Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Zasady Walki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły
Autor Wiadomość
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Nie 22:47, 30 Kwi 2006    Temat postu: Zasady Walki

Zasady Walki

By wykonać każdy atak - zarówno wręcz jak i dystansowy - rzucamy kostką k20 i dodajemy do tego współczynnik Ataku (wręcz lub dystansowego – w zależności od podejmowanej przez nas akcji) oraz odejmujemy współczynnik Obrony oddziału, który dana jednostka atakuje.
Czyli mamy prosty wzór:

x (k20) + Atak Jednostki – Obrona Przeciwnika = Równanie zabitych

Przykład:

12 + 4 - 4 = 12 = 1 zabity

Uwaga! W zależności od tego, jaki będzie wynik rzutu, otrzymamy liczbę zabitych żołnierzy w atakowanym oddziale. Poniższa tabelka pokazuje, jak to się zmienia w zależności od ostatecznego wyniku rzutu.

20+ = 5
20-18 = 4
17-12 = 3
11-6 = 2
5-1 = 1

Aczkolwiek, gdy sami tracimy jednostki nie możemy zabijać więcej niż mamy własnych żołnierzy - ilość zabitych wrogów się zmniejsza.

+20 - 16 – standardowo
15 - 11 – maks 3 (czyli jeśli nam wypadnie od 19 do 16 to jest to bez znaczenia bo i tak wynik będzie równy 3; jeśli jednak wynik będzie równy 20, zabici zostają 4 żołnierze)
10 - 6 – maks 2 (czyli jeśli nam wypadnie od 19 do 11 to jest bez znaczenia bo i tak wynik będzie równy 2; jeśli jednak wynik będzie równy 20, zabici zostają 3 żołnierze)
5 - 1 – maks 1 (czyli jeśli nam wypadnie od 19 do 6 to jest bez znaczenia bo i tak wynik będzie równy 1; jeśli jednak wynik będzie równy 20, zabici zostają 2 żołnierze)

Podobnie, aczkolwiek nieco inaczej sprawa się ma z oddziałami Konnymi czy Magicznymi, gdzie mamy jedynie 10 żołnierzy - ale pamiętajcie, że zasady są te same, co z piechotą.

10 - 8 = standardowo
7 – 5 = 3 maks zabitych
4 – 2 = 2 maks zabitych
1 = 1 maks zabitych

Dotyczy to wszystkich ataków - zarówno wręcz jak dystans.

Wyjątkiem są jednostki magiczne gdzie ilość magów czy kapłanów nie ma znaczenia na ilość obrażeń zadawanych przez czar, w związku z tym niezależnie od ich ilości za każdym razem jednostka (oczywiście tylko w wypadku atakowania czarami) atakuje standardowo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amras dnia Pią 19:42, 22 Wrz 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sierżant Aramil
Władca Krainy



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:48, 01 Maj 2006    Temat postu:

a co jeśli komuś z równania wyjdzie na przykład 21?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amras
Ojciec Landarothu



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Vesanai

PostWysłany: Pon 16:00, 01 Maj 2006    Temat postu:

Tak też myślałem wyjdzie że zabił 5 Wogóle sie zastanawiam czy nie zrobic dodatkową tabele dla silniejszsych jednostek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Stare Zasady i Reguły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin