Landaroth: Autorska Strategia Fantasy
Zawieszona na czas nieokreślony

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Kultura Królestwa Entaron

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Kultury państw
Autor Wiadomość
Freland
Władca Krainy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:08, 20 Wrz 2006    Temat postu: Kultura Królestwa Entaron

Kultura

Historia:

5 PWU
Tego roku skończyła się wojna między ludźmi, a orkami, którą niestety przegraliśmy z powodu sztuczki magicznej. Podczas ostatniej z bitew wielki szaman orków stworzył za pomocom swej mocy ogromną pustynie, która dla ludzi nie nadawała się do życia musieli, wiec z stamtąd uciekać inaczej by móc przezyć. Jedyną drogą ucieczki był ocean.

1 WU
Tego roku pierwsi ludzie przybyli do Landarothu na brzegi Vesenai, nauczeni doświadczeniem z kontynentu zaczęli poszukiwać miejsc, w których mogliby lepiej się bronić przed wrogimi najazdami, a zarazem bogatymi w surowce tak rozpoczęła się wielka wędrówka Mahalasów.

20 - 50
Niestety i na Landarothu nie byli jedyna rasą, mieszkały tu również Złote Krasnoludy. Nie spodobało im się, że Mahalasowie zakładają osady i wykorzystują surowce mineralne z ich koloni, dlatego zebrali swoje wojska i zaczęli wyganiać niczego winnych ludzi ze swoich koloni. Mahalasowie nie mieli szans Krasnoludy miały doskonale zorganizowaną armie.

51
Tego roku ludziom ostał się maleńki cypel, jako iż nie mieli szans na żadne zwycięstwo wysłali swojego wysłannika by zaproponował Złotym Krasnoludom rozejm na mocy, którego cała rasa ludzka miała odpłynąć z Landarthu. Krasnoludy zgodziły się i dały im na to pół roku.

52
Był rokiem, w którym Mahalasowie mieli skończyć przygotowania do odpływu. Historia się powtórzyła ludzie znowu zostali wygnani. Płynęli długo w poszukiwaniu tereny, na którym mogliby sami spokojnie się rozwinąć. Dopłynęli do dobrze zapowiadającego się lądu nie było widać na nim rozumnego życia. Zaczęli się na nowo osiedlać.

53-103
W tym okresie rasa ludzka rozeszła się po całej wyspie Trzech Wzgórz. Zaczęli budować osady, potem małe miasta, drogi, oraz kopalnie

104
Jest to data powstania Królestwa Mahalasu z Anelem I Marusem na czele. W ten sposób rozpoczęła się dynastia Marusów.

300
Wybuchła wtedy wojna domowa miedzy dwoma braćmi starczym Anelem II Marusem Chciwym, a Andalem Marusem. Pierwszy wprowadził w królestwie rządy terroru, którym sprzeciwiła się ludność. Buntownicy wybrali na swojego przywódcę młodszego brata. Po zdobyciu stolicy i zabiciu ciemięzcy ludu, na króla został koronowany Andalem II Marusem Dobry.

370
Zawiązała się koalicja, na której czele stanął Hugo Pulam. Celem jej było zabicie syna Viktora II Marusa Ostatniego, który był jedynym dziedzicem korony po starym już ojcu. Przyczyny do dziś nie są znane gdyż wygraną stroną był ród Pulam, który przejął władzę w państwie, wystawiając króla Hugo I Pluma.

500
Gdy cała wyspa została zasiedlona, miasta prężnie rozwijały gospodarkę podobnie jak za morskie kolonie. Postanowiono o zmianie ustroju w państwie na Imperializm. Tak powstało Imperium Mahalasu rządzone przez Imperatora Viktora III Paulama Potężnego.

548-596
Miedzy tymi latami toczyła się wojna między Imperium Mahalasu, a Tarczowymi Krasnoludami, którzy byli w tym konflikcie strona agresywną. Powodem wojny było zagarnianie przez Krasnoludy koloni Imperialnych. Viktor III nie mógł się na to zgodzić i wypowiedział otwarta wojnę najeźdźcy. Wojna trwała 48 lat, w pierwszej fazie walki toczyły się na zamorskich koloniach, następnie na wodach Brzeg Karłów i dzisiejszym Demonicznym wybrzeżu. Strony wiele razy lądowały na terenach rodzinnych przeciwnika, lecz żadna nie mogła ostatecznie pokonać wroga. W końcu, gdy siły obydwu ras się wyczerpały zawarto pokój, który przywrócił rozłożenie ziem z przed wojny

999
Pamiętnego roku 999 Mieszkańcy Imperium Mahalasu musieli uciekać ze swojej wyspy Trzech Wzgórz przed siejącą spustoszenie i śmierć Plagą Nieumarłuch. Ostatniej bitwa stoczona niedaleko miasta Entaron, miała umożliwić ewakuację ludności. Walczyły w niej niedobitki wielkiej armii ludzkiej z Imperatorem Crasimem III Wielkim na czele. Przed końcową szarżą, którą miał poprowadzić władca, rzekł on do swojego jedynego żyjącego generała Frelanda Akwima:
-Jestem już stary moje dzieci zginęły, zabite przez nieprzyjaciela, nie mam szans, aby spłodzić potomka, który mógłby przejąć po mnie władzę. Więc królu Frelandzie zostań i ratuj swój lud! Niech Namer Cię prowadzi.
Szarpnął kona i ruszył galopem w kierunku czekających na niego żołnierzy...
Aby zachować pamięć o tamtych wydarzeniach i poświęceniu ludzi z bitwy pod Entaron król Freland I Akwim nazwał stolice nowego królestwa nazwą tamtego pamiętnego miasta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Freland dnia Wto 16:26, 26 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Freland
Władca Krainy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:23, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Królestwo Entaron

Flaga - prostokątna, podzielona na dwa pasy o układzie poziomym: biały na górze, błękitny na dole. Barwy państwowe królestwa (biel i błękit) pochodzą z godła państwowego – białego pegaza na błękitnym tle.


Sztandar - biały pegaz zwrócony na prawo z rozwiniętymi skrzydłami.


Ustrój - ustrojem politycznym obowiązującym w państwie jest monarchia absolutyczna.

Monarcha – Freland I Akwim, władca Królestwa Entaron.

Stolica - Entaron

Główne Miasta - Altrin, Bramen, Elergos, Wanberg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Freland
Władca Krainy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:03, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Bóg


Namer: Główny Bóg Królestwa Entaron i stwórca Przyczynił się do rozwoju Imperium, dlatego ludność królestwa wierzy iż i tym razem wspomoze ich przy odbudowie poteki na nowej ziemi.
Symbol: Słońce z różnokolorowymi promieniami
Charakter: Posiada trzy charaktery zależne od sytułacji: Chaotyczny Dobry, Neutralny, Chaotyczny Zły
Dziedziny: Życie, Słońce, Krucjaty, Światło
Ulubiona Broń: Święty Promień (Długi Miecz)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Freland
Władca Krainy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:06, 28 Wrz 2006    Temat postu:

Struktura Armii:

Głównodowodzący:
Monarcha- jest najwyższym zwierzchnikiem wojsk królestwa, decyduje on o ruchach wojsk oraz może objąć dowództwo podczas bitwy. Może mianować i awansować żołnierzy według swojej woli, jako jedyny mianuje marszałków.

Marszałek- Najwyższy stopień wojskowy, podczas wojny marszałkowie zbierają się na naradzie, którą zwołuje monarcha. W jej trakcie omawiana jest strategia według której będą prowadzone działania ofensywne bądź defensywne.

Oficerowie:
Generał- jest podwładnym marszałka, jest on przydzielany do większych oddziałów w armii.
Pułkownik- jest podwładnym Generała, jest on przydzielany do większych oddziałów w armii Porucznik- jest podwładnym Generała, jest on przydzielany do większych oddziałów w armii

Podoficerowie:
Sierżant- jest powoływany przez oficera, jest on przydzielony do mniejszych oddziałów.
Kapral- jest powoływany przez oficera, jest on przydzielony do mniejszych oddziałów.

Zwykły żołnierz- najniższy stopień, podstawowa jednostka w armii.

Stopnie szczególne:
Chorąży- Odpowiedzialny podczas bitwy za sztandar armii bądź oddziału.

Ordery:
Królewski- najwyższy order państwowy, przyznawany według uznania monarchy. Dzieli się on na trzy kategorie:
-Złoty
-Srebrny
-Żelazny
Honorowy- jest on przyznawany przez Króla i Marszałków za męstwo w walce. Dzieli się on na trzy kategorie:
-Złoty
-Srebrny
-Żelazny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Landaroth: Autorska Strategia Fantasy Strona Główna -> Kultury państw Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin